Thursday, June 2, 2011

kerdil nye insan ini

assalamualaikum pembuka bicara..
bwu beberapa saat td aku ase kecewa ngan diri sndiri..ble aku tgk keadaan diri aku skrg ni huhhhhhh!!sgguh mengecewakan..setiap insan dikurniakan kelebihan keistimewaan masing2..but ape yg ade kt aku skrg ni,,aku xnampak pon sbrg kelebihan or keistiwaan itu ade kt aku..

ok la senang cter ble ak tgk org keliling ak n mende2 yg dkt ngan aku skrg ni..klu dlm family aku ni xdew la myumbang ape2 pon spt kakak aku n adek aku..byk mende yg aku xreti nk buat mcm dyrg..im useless..klu bab study plak xdew ape yg dpt di bgga kan..since spm 2years ago,im not get any A..how vOdo aku ni hah?dh lame aku xrase kemanisan ble dpt kejayaan..adakah memang aku tak berpeluang ag?jeles sgt2 ngan kwn2,ngan pointer yg bgtu gempak..tp ape je ade kt aku..sesungguhnye ak nk sgt tgk wajah2 kesayangan aku,umi n abah hepi dgn kejayaan aku..rndu nya saat2 mcm tu..bkn mcm lately ni,salu jew ak persembahkan result yg agk mgecewakan..umi abah,,sory sgt2..

klu dlm klas plak,aku hanye la student yg bese..xfemes pn,cm klu aku xde dlm klas tu pn xmmberikan ape2 kesan..mmg utk kos aku ni demand 4 da person dat can talk..im not talkative one laa..klu sembang2 ngan geng bole la,cepat jew..ntah aku pn xtaw la,aku minat law tp aku xdpt jd student yg di frame kn utk dak law..klu aku xdpt smbung law aku nk smbg kos pew??aku xtaw ape yg ptot ak ambik sbb salunye org pilih kos bdasarkan pew yg kte minat or pew yg kte leh wt bdasarkan kelebihan yg ade pd diri masing2..so klu aku ni pew aku leh wt??

then klu dr segi mcari pasangan idop lak,,huhhh zero la..tipu la klu aku ckp aku xjeles lgsg dgn org sekeliling yg dh kapel..tp xbrmaksud aku bgtu terdesak utk kapel,yesss aku mmg lbh suke idop single mcm ni ..bg aku,aku msih lom cukup dewasa utk msuk alam chenta chintun ni..terpulang la org nk ckp aku ni tipu ke ape..aku ase pn aku cm xberhak utk bahagia bersama org yg kte suke n yg kte syg..salu sgt aku suke kt org yg salah,mksud ak org yg xsepatot nye aku suke..nape ngan aku ni?bkn mudah utk aku suke kt seseorg tu..ade jgak member2 cakap aku ni high taste..tp aku xrase pn aku ni trlalu memilih tp dh mmg itu yg aku rase..tp ble aku dh suke kt seseorg tu,trsalah suke plak..aku xsepatot nye suke kt dia..ni bkn skali,tp dh byk kali kot mende ni jd kat aku..then klu yg suke kt plak,aku pulak yg xboleh suke kt dy balik..pstu kire mcm aku plak yg kecewa kan org tu..jahat nye aku..huuhhhh mmg aku ni xdtakdirkan utk masuk alam ni kot..n mybe kawen pon arranged married..

org ckp klu xpandai mende ni mybe kte pndai wt mende laen..cntoh nye xpandai masak tp otak cair,4flat tu ujung jari jew..xcmrlang study tp pndai mgaji al-Quran,expert ilmu agama..but look at me,,ape yg adew??aku xleh menyumbang utk diri sndiri apatah ag org laen..xbleh bg ape2 melaenkan mgecewakan org..im sorry

bkn bermaksud utk x mnsyukuri nikmat n kurniaan ALLAH SWT ..aku dh cukup bersyukur dgn pew yg aku ade skrg..sekadar utk muhasabah diri..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...