Sunday, June 10, 2012

Johor utk kali kedua

Heeee( mood: segan sebab dah lame tak update blog ;)

SALAM n izinkan saia meng'update' blog dgn penuh semangat..hehe
entry ni sebenanye di tulis setelah direquest oleh seorang warganegara johor yg x ingin dikenali disini..


akhir bulan mei ari tu uitm ade bagi cuti khas selama seminggu so aku telah memilih Johor sebagai destinasi utk menghabiskan cuti kali ni.. ramai yg tanye knape aku xbalik Klate? jwpnnye senang aje.. kalau aku balik Klate memang la aku balik seminggu n xsempat nk study memandangkan final exam dah dekat. lagi pon cuti study week kitorg pon dipotong jadi 4hari je..walaupun nmpak salasan ni bajet aku ni study sgt an??wakaka ;p. hmm ag skali nape pilih Johor??nape x g sarawak kew, kedah kew, n negeri2 laen?? huh mudah aje.. jwpn nya sebab rumet aku rumah dia kat Johor so bile aku ekot dia balik xkan la nak balik indon lak an?..kitorg planned xnk balik lame n segera kembali ke shah alam utk study..dlm 7ari jugak la aku kat sane.


aku mulakan dgn perjalanan kami utk sampai ke Johor. hari tu agak kelam kabut cket sebab kitorg selaku student uitm yg amat menyayangi uitm ni ade latihan kawad kesatria negara. kawad tu sampai pukul 7pm.. tp kami kene sampai kat Terminal Bersepadu Selatan(TBS) sebelum pukul 10p m sebab bas yg terakhir ke Johor adalah pukul 10pm. So amatlah mustahil untuk kami sampai ke KL dlm mase yg begitu sgkat. Yg tambah memilukan lagi, mase kawad tu jurulatih kawad kitorg xdew n terpakse digntikan dgn komander yg amat garang + annoying. salah sikit kene hentak kaki smpai dia puas ati..hissh aku ase nk lempang jek muke mamat koya tu! dlm pkul 6.40pm kitorg mintak lepas awal n seb baek dia bagi je tanpa byk bunyi..dlm kelam kabut balik kolej siap2 sbb janji dgn teksi 7.30pm.

dlm kalut tu teksi pon smpai, pdahal mase tu aku baru je nk solat.. pastu teksi terus amek org laen je..ble kitorg dh siap tu teksi plak xde, so tggu punya tggu kitorg amek teksi laen jew..destinasi kitorg seksyen 17-komuter pdg jawa. pakcik teksi tu pon sengal jgk , ade ke patot xnak anta rapat kat stesen tu..so terpakse la kitorg bwk beg besa yg maha berat tu.. smpai je stesen kitorg naek tren utk ke KL Sentral. Dlm tren tu aku ase lapar yg amat, xtaw la nape..salunye aku jarang lapar malam2.. time nk rush ni jgk la dia mengada an..huhhh

wif rumet at stesen komuter sek 17

smpai jek kat KL Sentral, kitorg blurr sket sebab sbenanye xtaw nk g mane .. xde pengalaman pon ke TBS.huhu.. tanye jek dgn staff kat situ.. n smbil tggu turn bli tiket utk ke Bndar Tasek Selatan tu aku g beli McD. dpt tiket trus turun jek ke platform.. mase tu dlm 9.15pm , mcm mustahil je an nk kejar bas kt TBS tu. tp layankan aje la. dlm kalut tu bole pulak dak sorg ni ttggal tiket kt tmpat nk kuar td..adoyaiii, kene naek balik..xlame pas tu tren pun smpai.. pakcik tu ckp benti kt BndarTasek Selatan.. kalu ekotkan laluan tu memang stesen ke2 tu je ..tp ble gerak stesen ke2 bukan TBS tp tmpat laen..huuu kitorg dh mula cuak..silap naek tren kew?? macam2 yg kitorg rase, cuak,risau salah tren, lapar..cukup pakej..huhu..org dlm tren tu pon isau tgk kitorg  agknye..haha
akhirnye smpai jgk kat stesen TBS. tp kene across la sbb TBS tu depan tu.. tpakse ag bwk beg gedabak tu.. then smpai la TBS tu dgn pnuh harapan sbb kitorg smpai lbh kurang pkul 9.50pm.. smpai kat kaunter akak tu ckp tiket ke Kluang dah abis yg ade JB dgn Kota Tggi jek.. kitorg amek ke Kota tp bukan 10pm tp 11.59pm..huhh wat penat jek rushing mcm dlm Explorace aje td.. n duduk la kitorg menunggu kt situ.. n smbil mam McD td..huhu

rumet ku~~cm bese lerr gayut keje die..huhuu


alkisah nye ade la sorg laki ni duk sebelah aku,,umonye dlm 20+ mcm tu.. dia bawak bagasi yg sgt besa n CPU. Ehh sweater dia same kaler ngan sweater aku lerr ;) 

BUDAK  BWK CPU : jagakan beg jap,,nk g beli barang jap.. 

sekembalinya dia kat situ dia pon tegur aku.. 

BUDAK  BWK CPU : cuti skola dh stat ek?


AKU : Yup, dh stat ..dyrg cuti 2mggu

BUDAK  BWK CPU : ohh patot la tiket dah abiz ..

AKU :  nk balik mane? 


BUDAK  BWK CPU : nk balik mersing tp tiket ke johor sume dah abis utk mlm ni, utk esok pon xde, yg ade lusa punye malam..sbnanye tpkse balik kg sbb kakak kawen esok pagi. salunya byk je tiket tp memandangkan musim cuti skola sdh bmula ni ,sume tiket dh abiz..

AKU : So cmne skg? tggu ape lagi?

BUDAK  BWK CPU : ntah,sy pon dh xtaw nk wat ape lagi, tggu je laa...

AKU : Duk katne?jaoh ek?

BUDAK  BWK CPU : kt keramat

AKU : study  eh?


BUDAK  BWK CPU : yup ..(kt kolej pew entah aku dh lupe)..sebab menatang ni(smbil tnjuk kt CPU) la lmbat td.. abang yg suh bawak balik..

pstu dia hilang pastu dia dtg balik ..pstu dia ckp lagi dgn aku..

BUDAK  BWK CPU : tiket ke JB dh ade ..

AKU : Ohh dh ade tiket la ni..bagus r..

BUDAK  BWK CPU : tp xbeli pon harga naek cket la sbb turun kt tmpat laen.. bese la student an..

AKU : nape??


BUDAK  BWK CPU : sbenanya bwk duit tiket cukup2 jek..klu nk beli tiket tu memang xdapat r..

AKU : agk2 xcukup bape??


BUDAK  BWK CPU : dlm 3-4 engget jek..

AKU : oohh, amek la duit ni dulu ..


BUDAK  BWK CPU : ehhh,, xpew la..ni saje jek citer xdew niat pape pon..

AKU: ehh,, xpew amek la, t xbole balik lak..


BUDAK  BWK CPU : ehh xpew la,, cter tu pon bkn nk amek simpati kew ape..

AKU : Abiz tu cmne nk balik ni??

BUDAK  BWK CPU : Ntah,,tgk la mcm mne..tggu akaka call jap ,,akak bank in kan duit kot..

Hmm dak ni degil la, org nk tlg xnak pulak ,, ag pon stakat 4 5 engget tu amek jek la an..tp hmm nk wt cmne dia mmg xnak trime duit aku..

then ag beberapa minit bas nk gerak ,, kitorang pon turun ke platform kat bawah.. sambil permisi kt budak bawak CPU tu, bye2..huh upenye byk ag kerusi kt bawah ni..kitorg td duk kat lantai jek kat atas tu..

12am bas gerak kew Kota..oyeahh akhirnya dpt jgk naek bas..huhu..dlm pkul 4am kitorg smpai Kota..heee mcm penah smpai je kt cni an..smpai umah trus solat n tdow..

1st day - g kenduri yassin kt umah sedara kawan aku kt Felda Ulu Penggeli..tp sblom tu aku berkenalan ngan sowg dak comel ni ..OPPALLL!! hehe..suke sgt ngan dak nakal ni.. 
kenduri yassin
mase ni^ segar lagi.. mase nk stat bace yassin jek aku dh ase ngantok..adoyaii memang xleh tahan..agknye sbb xckup tdow yg smlm pstu bangun awal lak pagi ni..huuu tahan aje, n part yg paling klaka ialah mse tadah tangan bace doa boley pulak tangan aku jatuh ke bawah..sbb xsedar ngantok pnye pasal..memang la aku kene gelak dgn kwn ku je..huhu.. pastu pas siap2 makan sume aku n kwn aku duk la borak2 sambil tggu nk balik an..mulenye duk dlm umah pastu boring n konon nye nk amek angin kt luar umah lerr.. kt dpn umah tu ade bangku ,so aku pilih la bangku yg ujung skali..baru je duduk, mak oiii!! aku jatuh tgolek..haha..rupenye bangku tu rosak, memang xstabil pon..waaaa malu gler seyhhh..dh la jatuh depan budak2..huuuu pew la nasebku..

ni oppal dak nakal tu>
oppal yg suke jd girl..haha

mlm nye lak kitorg g stadium tggara ..ade karnival belia ..ade artis dtg gak,, 



2nd day - kenduri kt kote ..jaoh sgt  perjalanan tu.. smpai aku xtahan nk g toilet  r.. smpai jek kt knduri tu 1st bnda yg aku cari ialah toilet!! dyrg ckp aku ni byk eeeii (bahase jawa ) maksudhye = byk karenah..ni 1st time dyrg ckp g knduri pstu bnda 1st yg dcari ialah toilet..huhu sabar je la dyrg dgn aku..ngeee ;) n pastu mam la an.. n part paling besh ialah aku menang hadiah..hehe korang ade??xde!:P aku dpt jwb dgn btul soalan teka teki mse kt knduri tu..huh hebat tol la aku nih..ahaxx 
bersame hadiah lumayan yg dimenangi:)

3rd day - hari ni tolong mama kwn aku masak utk BBQ malam ni..mase ni la aku tnjuk skill masak aku ..kih3

4th day - hari duk umah jek..layan oppal jek arini..aku dh mesra dgn oppal..n dia la lelaki 1st yg kiss aku kt pipi..hehex..mlm tu kuar mam satay n steamboat..huhh kenyang sgt2!

5th day - hari ni ari berjimba jimbo!hehe.. destinasi nye ialah Kluang..yeahh! semestinya ingin aku bertemu dgn Kluang Man..disini la asal nya Kluang Man mengikut naluri aku..kitorg g dgn bas ..memang terbaek r bas nye..

smpai terminal tu kitorg g beli tiket utk balik shah alam nanti..smbil2 jalan tu kitorg nyanyi lagu Kluang Man :)..mule2 g Kluang Parade ..awal kot kitorg sampai..kebanyakan kedai blom bukak lagi.. jln2 sggah kedai yg same je..haha..smbil tu tggu bf kwn aku ni dtg..




wahh sonok btol kwn aku tu jmpe bf dy..almaklum la dh bebulan2 menahan rndu..ahaxx
aku pulak jnji nk jmpe kwn aku hari ni.. tp dia dtg lambat cket, kurang sihat katenye.. cian an..n sebab2 tertentu aku xleh ekot dia g JB ..sori sgt2 ok..

pastu kitorg g  Kluang Mall ,tgk movie cter Dark Shadow..besh r cter ni.. tp bahaya cket r, so kanak2 bwh umo xleh tgk ok..hehe..tgh syok2 tgk cter tu kwn aku text, dia cakap dia xdapat datang sbb ade hal keluarga yg xdapat dielakkan .. tetibe jek ase sedih..huhu tp nak wat cmne an?bnda dah nk jadi..redha je la.. 

then g solat..xtaw la nape pas solat tu ase sedih sgt..adoyaii xnak la sedih2..smpai diorg ckp muke aku ni kalau ckp cket boley nanges agaknye..haha macam tu skali kew??huhu..4.30pm tu kitorg gerak balik..ehh tp xjumpe jgk an Kluang Man?hmm kesedihan bganda lah..hax2

6th day - hari ni ari terakhir bsame oppal..sedih lagiiii =(
muke oppal baru bangun tdow ..hee
malam tu kitorg keluar g makan otak2 kt bndar tggara..


7th day - ari terakhir aku kt cni.. bas balik shah alam petang ni pukul 5.30pm..

pic kenangan sbg tanda saia dh sampai kt sini;)

wif mamachacha <3

chacha
last memory kt cni~ sadis :(

sblom tu kitorg sggah beli roti bakar kt Kluang Rail Coffee.. 5.30pm bas gerak..bye2 johor..bye mamachaha n abahchacha n oppal sayang,,tq byk2 sudi melayan tetamu yg byk karenah ni..hehe

dlm sejam perjalanan ,kawan aku kat sebelah dah tdow.. n aku mcm bese la xboley tdow senang2 jek dlm bas..sedang aku bersiap2 nk tdow tetibe aku terpandang ekot cermin bas..eh cm kenal je,,ehh JT ler..seyezly.. xsgka la dlm gak jmpe walaupon JT xnmpak aku pon mase tu..huhu..hebat x?ade mcm drama x tgk orang ekot tgkap bas??wakaka..pdhal sblom tu aku text r saje btaw nanti jumpe kat highway jek sebab JT pon on da way ke Melaka ptg tu..xsangka masin gak mulut ni...hehe ..ok aku dh ase complete jek trip aku ke Johor kali ni..hahax..sampai shah alam aku tersenyum :):):)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...