Monday, February 18, 2013

fuLL hOuse


Salam .. hmm lately aku sebenarnye memang nak update blog.. ade la juga benda nak citer tapi bile aku tulis tu aku rase macam tak perlu je, rase macam nak ke orang bace, kalau orang bace ni mesti cakap aku bias and salah sangka.. patot ke aku rase macam tu.. blogger yang  tulis pasal personal memang rase macam tu ke? Hmm.. tapi bile pikir balik lantaklah kan.. dah name pon blog, so pendapat masing2 la.. nak percaye ke tak kan.. tapi aku still rase macam tu, tak konfiden..hee *sigh

Sekarang ni masih dalam mood cuti.. semua adek badek aku ade kat umah ni – fullhouse.. memang seronokkan bile berkumpul 1 family macam ni.. even family aku kecik je tapi disebabkan semua mulut tak boleh nak diam, masing2 tak nak kalah so yang 5 orang ni dah jadi macam 50 orang la..huhuuu.. memang kitorang adek badek semua banyak cakap, bile jumpa je bising, ade je yg tak kena.. bab usik mengusik masing2 tak nak kalah.. umi ngan abah hanya mampu senyum :)


Seperti yg korang tahu aku anak kedua, ade sorang kakak n 3 adek lelaki.. Pada pandangan aku, masing2 ade perangai tersendiri..

let me start with my only sister, 

Fatin Farhana 
Sangat berpengaruh 
what it means? Hohoo , kakak aku ni memang sangat2 berpengaruh. Setiap pendapat dia memang bagi efek kat kitorang. Kalau ade masalah bab memilih memang dia la yang mula2 kitorang(adik2) cari.. even masing2 duk jauh sekarang ni, kitorang tetap akan tanye pendapat dia.. contoh  yang sangat obvious ialah berkaitan dengan penampilan.. ye! Kitorang adek badek memang jenis yang amat2 cerewet bab pakaian.. so kalau shopping mane2 kitorang akan tanye or call dia untuk bagi suggestion.. and semestinya aku la yang paling kerap..hehe.. no wonder la kawan2 aku bising bile shopping ngan aku .. diorang akan cakap “ kau ni jalan je ngan kitorang tapi shopping ngan kakak kau, sikit2 nak call” ..weee B)

Second aku la, tapi nak skip dulu la, tak nak promote diri awal2..hehe

Yang ketiga Muhammad Nazirul Mubin
Rajin
bagi aku adik sorang ni sangat rajin. Rajin berusaha.. sebagai anak lelaki sulung, aku rase dia boleh diharap.. bagi je keje pape kat dia mesti jalan.. so kalau nak suruh pape aku akan pilih dia instead of adek aku yg lagi 2 orang tu.. tapi sejak dah dewase ni dia macam agak demand untuk dilayan.. contoh nasi tu kene di hidangkan kat depan dia, selagi tak hidang selagi tu la tunggu orang hidangkan. Huh penat la bini dia nanti..hihii .. and lagi 1 dia salu kaya, maksud aku dia pandai simpan duit.. dia skrg buat kerja part time kat tempat dia belajar.. pantang cuti je masuk keje, maklumla pekerja kesayangan bos hmm sebab rajin kot..

Yang keempat Muhammad Mussaddiq
Pelik 
dia ni susah sikit nak describe and boleh dikatakan agak pelik la berbanding yang lain.. dia ada daya keinginan yang tinggi, kalau tak ditunaikan dia boleh memberontak. Then selagi tak dapat selagi tu la dia akan cari jalan...agak degil la dalam family.. rahsianya kat sini aku dengan dia mase kecik2 dulu memang tak sebulu sebab aku pon jenis yang degil.. so memang salu la kitorang gaduh berbanding adek badek yang lain.. and sorry to say la dia ni jenis tak pandai saving.. ade duit lebih sikit berjimba jimbo, belanja sakan.. tapi yang aku puji sal dia ialah dia konfiden, nekad.. once berdepan dengan masalah dia akan cari jalan, then nekad je dengan keputusan tu.. jadi ke tak dia tak peduli..

Bongsu , Muhammad Harris Mursyidi
Manja 
huh tipikal anak bongsu mestila manja kan..hihii bese la tu.. budak ni suke mintak dgn kakak2 or abang2 dia.. naseb baik la sumenye pemurah kan.. tapi dia ni jenis yang suke berusaha jugak sebab dah duk sorang2 kat rumah so pandai2 la kalau nak sumtin tu..and tak lupe perangai dia yang tak berubah dari kecik sampai besa ni; mulut laser. Pantang nampak benda pelik sikit, laju je mulut dia bunyi.. contoh mase dalam kereta (tengah jammed) ada la motor kat sebelah ni cam pelik sikit pastu mula la dia ”eh tengok motor tu” ,dia akan gelak kuat2 sampai la semua orang pandang kat motor tu.. kitorang pulak yang malu.. adoyaii tak boleh bawak pegi majlis dak ni!

Aku pulak? Hmm ..ntah takkan nk describe diri sendiri lak kan.. ni yg kakak aku share kat Facebook.. katenye sebijik cam aku ..betOl kew?

Siapa ANAK KE-2 dalam family meh sini baca fakta ini!!!!!!!!!!


ANAK MANJA EMAK

sebab apa-apa pun mesti dia akan diutamakan oleh ibu. ^^


ANAK DEGIL


Anak kedua dikatakan lebih degil, keras kepala dan tidak mendengar kata. semua dia aje yg betul.dlm ramai-ramai adik beradik dia aje yg KETEGAQ.kemahuan dia kuat.kalau buat sesuatu sungguh-sungguh. kalau tak nak tu, tak nak lah jawabnya, boleh dipujuk tapi selalunya tak berapa jalan.


TAK PANDAI PUJUK


memang anak no 2 ni dia tak pandai pujuk makwe or pakwe dia. (ciannn)


BERCINTA


dia kalau bercinta, sangat setia.sanggup berkorban. :D


HITAM / PUTIH


Apa yg dikatakan semua dipegang.kalau hitam, hitam lah kalau putih, putih lah.degil tak boleh toleransi.


HATI


Anak no 2 ni juga nampak aje keras.tp hati dia lembut.SATU lagi pe'el dia.dia tak boleh ditegur.


BERDIKARI


Very independent.memang betul.tp kalau terlebih independent pun payah.mudah bergaul.very take care.


ARAHAN


Anak no 2 ni juga dia payah nk terima arahan.dia lebih suka buat hal sendiri pendek kata tak boleh kerja ngan orang.


PEMAAF & CARING

tidak dinafikan anak no 2 ni pun pemaaf dan caring.TAPI awas jangan bagi diorang marah kalau diorang marah faham saje lah.


PAKAIAN


Nak semua up to date.semua nak kemas.


Yupe, sume aku setuju.. that’s real me! Hehe.. tapi point paling atas tu aku tak setuju la.. aku tak manja pon ..hOhOO


love them sOoOoOoOooo much!


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...